Pracownicy ZUS pomogą w obsłudze programu „Dobry start”
Pracownicy ZUS pomogą w obsłudze programu „Dobry start”.
Od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje program „Dobry start” (tzw. 300+). Wnioski można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
• na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (ta sama Platforma, na której aktywuje się i obsługuje Bon Turystyczny - zakładka „DOBRY START”)
• przez bankowość elektroniczną
• na portalu empatia.mpops.gov.pl
Wypłata świadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe. Zależy nam na dotarciu z informacją do wszystkich beneficjentów świadczenia 300+, a zwłaszcza do tych, którzy do tej pory wnioski składali w formie papierowej, aby dobrze przygotowali się do wprowadzanych zmian.
W celu ułatwienia mieszkańcom regionu sprawną obsługę wniosków dot. świadczenia 300+, Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje dyżury w formie mobilnego punku informacyjnego. Jeden z takich punktów zostanie zlokalizowany w tarnobrzeskim Urzędzie Miasta (sala 201). 20 lipca br., w godzinach od 10.00 do 13.00, wszyscy chętni będą mogli skorzystać z porad pracowników tarnobrzeskiego ZUS-u. W czasie takiego spotkania eksperci założą osobom zainteresowanym konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, co ułatwi obsługę wniosku o świadczenie.
Podczas wizyty u ekspertów ZUS należy mieć ze sobą:
- dowód osobisty,
- telefon (konieczne do weryfikacji),
- numer rachunku bankowego (jeśli chcesz złożyć wniosek),
- adres e-mail.
Zapraszamy!